19 Ağustos 2017 Cumartesi 01:11
Sanal Gerçeklik Kullanım Alanları

İlk başta her ne kadar oyun odaklı gibi görünse de dünya çapında eğlence, eğitim, sağlık gibi alanlarda daha fazla kullanılmaya başlanmıştır.

En Yoğun Eğlence Sektöründe Kullanılıyor

 Eğlence sektörü teknolojik gelişmeleri en kolay uygulamaya geçiren alanlardan. 360 derece videolar ve sanal gözlükler üzerinden film, dizi, maç ve etkinlik yayınları oldukça fazla. Google Play Store, AppStore üzerinden binlerce farklı oyuna ve uygulamaya ulaşabilir, bu teknolojiyi kullanma fırsatı bulabilirsiniz. Örneğin uçuş simülatörleri ile hayallerinizi gerçekleştirebilirsiniz. Yarış isteyenler için araba koltuğunda kendinizi bulabilirsiniz. Tabi içeriğin zamanla çok daha fazla olacağını da belirtmek gerek. Oyun ve uygulamalar her gün daha da gelişiyor.

Eğitim ve Sağlık Alanında Etkili

Sanal gerçeklik sadece ticari amaçlarla hayatımıza dahil olmayacak gibi gözüküyor. Eğitim ve sağlık alanlarında da kullanılması ile birçok konuda değişim yaşanması hedefleniyor. Örneğin iş simülasyonları ve uygulamalı eğitimlerle bir alanda uzmanlığın artırılması daha mümkün hale gelecek. Ayrıca eğitim programları sunulması mümkün ve 3 boyutlu ortamda bunun gerçekleşmesi öğrenme süreçlerini olumlu etkileyecek. Sağlık alanında insan vücudu üzerinde sanal uygulamaların yapılması, zor eğitimlerin daha kolay gerçekleşmesini sağlayacak. 

 Psikoloji ve Sanal Gerçeklik

Sanal gerçeklik teknolojisi psikoloji alanında büyük bir başarı getireceğe benziyor. Yapılacak çalışmalarla uygun tedavi yöntemlerinin gelişmesi, etkili çözümler sunacak. Depresyon ve stres bozukluklarında, fobi çeşitlerinde bu uygulamaların çözüm sunması bekleniyor.

Anahtar Kelimeler:
Sanal Gerçeklik
Yorumlar
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.